Page 516 - hz_musa
P. 516
Hz. MUSA 515
sun diye kesilen hayvanın dili olduğu da söylenmektedir- 1956
ölünün cesedine vuruldu. Allah ölüyü diriltti ve ölü kendisini
öldürenlerin kimler olduğunu söyledi. Böylece katillerin am-
calarının oğulları olduğu ortaya çıkmış oldu. 1957
Niçin Sarı Sığır?
Kur’an-ı Kerim’de bir sureye adını veren kıssada özet olarak
anlatılan husus; İsrailoğulları bir gün sabah, kimin tarafından
öldürüldüğü bilinmeyen ismi Amil olan, öldürülmüş bir adam
bulurlar. Bunun kim tarafından yapıldığını ararken gelişen
olaylar sarı bir sığırın kesilmesi ve etinden bir parçanın öldü-
rülene vurulmasıyla, Allah tarafından mucizevi bir şekilde ölü
dirilmiş ve failin kim olduğunu bildirmiştir.
Rivayete göre; İsrailoğulları arasında salih, yaşlı bir adam var-
mış. Onun bir buzağısı varmış. Onu bir gün ormana götürmüş
ve “Allah’ım! Bu hayvanın ileride oğlumun olması için, büyü-
yünceye kadar sana emanet ediyorum.” demiş, sonra da bu ihti-
yar adam vefat etmiştir. Derken bu buzağı ormanda büyümüş,
Kur’an-ı Kerim’de vasıfları tarif edilen bir sığır olmuş, çocuk
da yöresinde büyümüş, salih bir kul olarak annesine hizmet
hale gelmiştir. Bu olay başlarına gelince İsrailoğulları da onu
uzun aramalar sonrasında onu bulmuş. Fakat çocuk bu sığırı
satmak istememiştir. Fiyat konusunda çok abartılı rakamlar
dikkati çekmekle birlikte onlar yüksek bir fiyata onu almak
zorunda kalmıştır. 1958
Bundan sonrası Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyrulmaktadır:
“Yine bir zamanlar Musa kavmine, ‘Allah size bir sığır boğaz-
lamanızı emrediyor’ demişti. Onlar, ‘Sen bizimle alay mı edi-
yorsun? dediler. O, ‘Hayır, ben alay eden biri olmaktan Allah’a
1956 Mutavi’, s. 143.
1957 Razî, Tefsir, s. 3/73-74; Hicazi, s. 1/59; Mutavi’, s. 143.
1958 Maturidi, s. 1/181; Zemahşerî, s. 1/412; İbn Kesîr, Tefsir, s. 384; Kasas,
s. 2/385; Razi, Tefsir, s. 3/73; Yazır, s. 1/384; Mutavi, s. 142. Bu çocuğun
özellikleriyle ilgili olarak bk. Vanî, 418.