Page 284 - Hz_ibrahim
P. 284

282  Prof. Dr. Mustafa ERDEM                                                                                                    Hz. İBRAHİM  283



           Hanımefendi  bir  algı  operasyonu  yaparak  Tevrat’ın  esas,                 tutamaz. Çünkü Kur’an-ı Kerim evrensel ve kıyamete kadar
           Kur’an-ı  Kerim’in  taklit  olduğunu  ispat  gayretine  girmiştir.            baki kalacak bir kutsal kitaptır. Mealler ise insanların ondan
           Doğrusunu  söylemek  gerekirse  isnat  ve  iftiralarında  Yahu-               anlayabildikleri  ile  sınırlı  ve  kısmen  görecelidir.  İnsanların
           diler bile onun kadar ileri gidememiştir. Zira onlar Kur’an-ı                 bulundukları  ortama,  çağa  ve  kişinin  bilgi  birikimine  göre
           Kerim’in kendi kitapları Tevrat’la ilgili yalan, yanlış ve tahrif             meallerde  kısmi  farklılığın  bulunması  söz  konusu  olabilir.
           iddiasından rahatsızlık duyarken, benzeri iddiaları hanıme-                   Oysa Kur’an-ı Kerim’in orijinal metninde dünden bugüne asla
           fendi Kur’an-ı Kerim için iddia eder duruma gelmiştir. Ayrıca                 bir değişiklik söz konusu olmamıştır ve kıyamete kadar da ol-
           o bilimsellik adına, âlemlere rahmet olarak gönderilen, pey-                  ması ihtimal dâhilinde değildir. Buna rağmen Diyanet İşleri
           gamber olmadan önce de “emin” olarak bilinen ve peygam-                       Başkanlığı  tarafından  yayınlanan  meallerle  ilgili  yaptığımız
           berlerin  ortak  vasfı  olan  “sıdk”  sıfatının  gerçek  sahibi  Hz.          küçük bir araştırmada; iddia edilen hususların tam tersi gö-
           Muhammed’i kişisel çıkarları uğruna bilgi hırsızlığı ile suç-                 rülmüştür.  Bunlardan  farklı  tarihlerde,  farklı  yazarlar  tara-
           lamıştır.                                                                     fından yapılan iki çalışmada aynı ayetin meallerini aktarmak
                                                                                         Çığ’ın yaptığı yanlışı düzeltmesi bakımından yeterli olacaktır:
               e-  Mealde Tahrif İddiası                                                 “Yüzünü göğe çevirip durduğunu görüyoruz. Hoşnut olacağın
           “Yüzünü  göğe  doğru  çevirip  durduğunu  görüyoruz.  Hoşnut                  kıbleye seni, ey Muhammed, elbette çevireceğiz. Artık yüzünü
           olacağın kıbleye seni, Ey Muhammed, elbette çevireceğiz. Bu-                  Mescid-i Haram semtine çevir; bulunduğunuz yerde yüzlerini-
           lunduğunuz  yerde  yüzlerinizi  onun  yönüne  çevirin.  Doğrusu               zi o yöne çevirin. Doğrusu kitap verilenler, bunun Rablerinden
           kitap verilenler, bunun Rablerinden gelen bir gerçek olduğunu                 bir gerçek olduğunu bilirler. Allah onların yaptıklarından gafil
           bilirler. Allah onların yaptıklarından gafil değildir.” (Bakara,              değildir.”
                                                                                                 892
           2/144.)                                                                       “(Ey Muhammed!) Biz senin çok defa yüzünü göğe doğru çevi-

           “Bu ayet Diyanet İşleri çevirisinden. İslam Enstitüsü çevrisinde;             rip durduğunu (vahiy beklediğini) görüyoruz. (Merak etme) el-
           ‘Yüzünü artık Mescid-i Haram tarafına çevir.’ şeklinde, nereye                bette seni, hoşnut olacağın kıbleye çevireceğiz. (Bundan böyle),
           çevrileceği belirtilmiş.”                                                     yüzünü Mescid-i Haram yönüne çevir. (Ey Müslümanlar!) Siz
                                                                                         nerede olursanız olun, (namazda) hep o yöne dönün. Şüphe-
           Çığ,  bu  ifadeleriyle  müsteşriklerden  ne  kadar  etkilendiğini
                                                                                         siz kendilerine kitap verilenler, bunu Rablerinden (gelen) bir
           göstermiş ve Kur’an-ı Kerim ayetleri üzerinde oynayarak, et-                  gerçek olduğunu elbette bilirler. Allah onların yaptıklarından
           kisi altında kaldığı sapkın düşünceleri ispata çalışmıştır. Yu-               habersiz değildir.”  893
           karıda meali yazılan ayeti kerimenin Diyanet İşleri Başkanlığı
           tarafından  yayımlanan  meallerde  sanki  kasıtlı  olarak  eksik              Yukarıdaki ayeti kerime meallerinde de görüldüğü üzere Di-
           yazıldığını veya onun dışında basılan meallerde kasıtlı olarak                yanet İşleri Başkanlığı tarafından yayınlanan meallerde, Çığ’ın
           “Mescid-i Haram” ifadesinin eklendiğini ifade etmek istemiştir.               iddiasının aksine “Mescid-i Haram” ifadesi kullanılmıştır.
           Hiçbir meal Kur’an-ı Kerim’in bire bir aynısı değildir ve yerini              892  Bakara, 2/144: Hüseyin Atay, Yaşar Kutlay, Kur’an-ı Kerim ve Türkçe Anla-
                                                                                             mı (Meal), T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. Ankara, 1975,
              60, 117-163, 448-452; 6/19-127.                                            893  Bakara, 2/144. Haz. Halil Altuntaş, Muzaffer Şahin, Kur’an-ı Kerim Meali,
   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289