Page 405 - hz_musa
P. 405
404 Prof. Dr. Mustafa ERDEM
getirdi. Harun altınları topladı, oymacı aletiyle buzağı biçimin-
de dökme bir put yaptı. Halk, ‘Ey İsrailliler, Sizi Mısır’dan çıka-
ran tanrınız budur!’ dediler. Harun bunu görünce, buzağının
önünde bir sunak yaptı ve ‘Yarın Rabbin onuruna bayram ola-
cak’ diye ilan etti. Ertesi gün halk erkenden kalkıp yakmalık su-
nular sundu, esenlik sunuları getirdi. Yiyip içmeye oturdu, sonra
kalkıp çılgınca eylendi,” 1517
Tahrif edilen Tevrat’ın yazarları böyle yaparak, aslında kendi
çirkin uygulamalarını haklı ve mazur göstermek istemişlerdir.
Aynı bölümün ilerleyen cümlelerinde ise az önce naklettiği-
miz bilgilerde masum gösterilen İsariloğulları’nın suçlanarak
cezalandırıldıkları ve Hz. Harun’un buzağı heykelini niçin ve
nasıl yaptığı şöyle belirtilmiştir:
“Harun,’ Öfkelenme, efendim!’ diye karşılık verdi. ‘Bilirsin, halk
kötülüğe eğilimlidir. ‘Bana, bize öncülük yapacak bir ilah yap,
Bizi Mısır’dan çıkaran adama, Musa’ya ne oldu bilmiyoruz.’
dediler. Ben de ‘Kimde altın varsa çıkarsın.’ dedim. Altınlarını
bana verdiler. Ateşe atınca, bu buzağı ortaya çıktı. 1518
Bu Tevrat cümlelerinde açık açık belirtilmesine karşılık Ya-
hudi geleneği Hz. Harun’un halkın kendisini öldürmesinden
korktuğu için buzağı heykelinin yapımına razı olduğu şeklin-
de onu aklamaktadır. 1519 Put yapıp toplumun ona tapmasını
istemek, tevhit inancını tebliğ etmek ve onun yaşanır hale gel-
mesini sağlamak amacıyla görevlendirilen ve hayatı boyunca
şirk ile mücadele eden bir peygamber için asla düşünülemez.
Yahudi kaynaklarında Hz. Harun’un aklanmasına yönelik bazı
bilgilere rastlansa da günümüzdeki Tevrat metni içinde onun
buzağıyı yapan kişi olarak gösterilmesi, bu kutsal kitabın za-
man içinde tahrif edildiğinin açık kanıtı olması gerekir. Nite-
kim Kur’an-ı Kerim bu sakat düşünceyi kökten reddetmiş, bu
1517 Mısır’dan Çıkış, 32/1-6.
1518 Mısır’dan Çıkış, 32/22-24.
1519 Meral, s. 100-105.