Page 119 - hz_musa
P. 119

118  Prof. Dr. Mustafa ERDEM



           olaylarla  ilgili  veriler  Tevrat’ta  bazı  yönlerden  Kur’an-ı  Ke-
           rim’de anlatılanlara benzerken bazı hususlarda ondan ayrıl-
           makta hatta onunla çelişmektedir. Bu bölümde Hz. Şuayb’ın
           adı peygamber değil kâhin Reuel şeklinde geçerken bir sonra-
           ki bölümde Yitro olarak belirtilmektedir.  426


           Hz. Musa, Hz. Şuayb’ın Yanına Gidiyor


           Kızlar  muhtemelen  Hz.  Musa’nın  ağaç  gölgesinde  dururken
           kendi kendine söylediklerini duymuş ve hayvanlarını sulamış
           vaziyette diğer günlerde olduğundan daha erken bir şekilde
           evlerine  gelmiştir.  Babaları  bu  durumdan  kuşkulanmış,  se-
           bebini merak etmiş ve öğrenmek istemiştir. Onlar, kuyuların
           yanında  iyi  niyetli  bir  insanla  karşılaştıklarını,  kendilerine
                                                427
           acıdığı için hayvanlarını sulayıverdiğini  fakat yanlarından
           ayrıldıktan  sonra  bir  ağacın  gölgesine  çekilip  içini  çekerek
           Rabb’ine söylediği sözlerden çok yorgun, perişan ve aç oldu-
                                                  428
           ğunu hissettiklerini babalarına anlatmıştır.
           Kızların babası, hakkında anlatılanları dinledikten sonra onu
           yanına çağırmak üzere kızlarından birisini-Hz. Musa ile evle-
                                                      429
           necek olanı- Hz. Musa’nın yanına göndermiştir.  Böylece Ce-
           nab-ı Allah Hz. Musa’nın duasına icabet etmiştir.
           Kur’an-ı Kerim’de, Hz. Şuayb konusunda olduğu gibi kızların
           adı ve Hz. Musa’nın kiminle evlendiği belirtilmemiştir. Buna
               kayınbabası  Midyanlı  kâhin  Yitro’nun  sürüsünü  güdüyordu.”  ifadeleriyle
               kızların babasından Yitro olarak söz edilmiştir. (Çıkış, 3/1; 4/18.
           426  Babaları ‘Nerede o?’ diye sordu. ‘Niçin adamı dışarda bıraktınız? Gidin onu
               yemeğe çağırın.’ Musa Reuel’in yanında kalmayı kabul etti. Reuel de kızı
               Sippora’yı onunla evlendirdi. Sippora bir erkek çocuk doğurdu. Musa ‘Ga-
               ribim bu ülkede.’ Diyerek çocuğa Gerşom adını verdi. Aradan yıllar geçti.”
               (Mısır’dan Çıkış, 2/21-25; 3/1.)
           427  Zemahşerî, s. 5/36. İbn Kesîr, Tefsir, s. 11/6204; Razî, Tefsir, s. 17/501;
               Vehbi, s. 10/4088.
           428  İbn Kesîr, Kasas, s. 266; Köksal, Peygamberler Tarihi, s. 2/16; Havva, s.
               10/494.
           429  İbn Kesîr, Kasas, s. 266.
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124