Page 338 - Hz_ibrahim
P. 338

336  Prof. Dr. Mustafa ERDEM                                                                                                    Hz. İBRAHİM  337


           Allah’ın  oğludur  dediler.  Bu  onların  ağızlarıyla  geveledikleri          “Ilımlı İslam” anlayışının etkin propagandasının yapıldığı ve
           sözlerdir. (Sözlerini) daha önce kâfir olmuş kimselerin sözle-                “dinler arası diyalog” faaliyetlerinin yaygın bir şekilde uygu-
           rine  benzetiyorlar.  Allah  onları  kahretsin!  Nasıl  da  (haktan           landığı dönemlerde bu ayetler hemen hemen tamamen gör-
           batıla)  döndürülüyorlar!  (Yahudiler)  Allah’ı  bırakıp  bilginle-           mezden gelinerek, “İbrahimi dinler” adı altında yapılan faali-
           rini  (hahamlarını);  (Hıristiyanlar)  da  rahiplerini  ve  Meryem            yetlere İslami bir kimlikle meşruiyet kazandırılmak istenmiş-
           oğlu Mesih’i (İsa’yı) Rabler edindiler. Hâlbuki onlara ancak tek              tir. Böylece İslam dünyasında Hz. İbrahim’in şahsına duyulan
           ilaha kulluk etmeleri emir olundu. O’ndan başka Tanrı yoktur.                 sevginin  istismarıyla,  günümüz  Yahudiliği  ve  Hıristiyanlığı
           O, bunların ortak koştukları şeyden uzaktır.” 1115  Bu ve benzeri             sempatik  hâle  getirilmek  istenmiş,  dinî  bilgiler  konusunda
           ayeti kerimelerden anlaşıldığına göre Yahudi ve Hıristiyanlar                 yetersiz, donanımsız ve savunmasız Müslümanlar, misyoner-
           esas itibarıyla ilahi kaynaklı bir dine ve Hz. İbrahim milletine              lerin kucağına itilmiştir. Oysa yukarıda meali nakledilen ayeti
           mensup olmakla birlikte zamanla inançlarından uzaklaşmış                      kerimeler, Yahudi ve Hıristiyanların inanç ve uygulamaların-
           bazı ifadeleriyle küfre bulaşmış, bazı uygulamalarıyla müşrik                 da fiilen şirke bulaştıklarını ve bu sebeple müşrik olarak nite-
           konumuna düşmüşlerdir. Onların Milleti İbrahim’den olabil-                    lendirilmeleri gerektiğini hatırlatmakta ve müşriklerin hangi
           meleri için, Allah’ın onlara gönderdiği dine ve Hz. İbrahim’in
                                                                                         ad altında olursa olsun Hz. İbrahim ile alakalarının bulunma-
           emanet ettiği değerlere sahip olmaları gerekmektedir. Yahudi
                                                                                         dığına dikkat çekmektedir.
           ve Hıristiyanların kendi kendilerine Hz. İbrahim’e sahip çık-
           tıklarını iddia etmeleri veya birilerinin onları Hz. İbrahim ge-
           leneğinin temsilcisi gibi nitelemeleri, onları içine düştükleri
           küfür  ve  şirk  bataklığından  aklanmalarına  yetmemektedir.
           Kur’an-ı Kerim’in beyanına göre Hz. Nuh kâfirlerle beraber
           olan oğluna, Hz. İbrahim müşrik olan babasına şefaatçi ola-
           mamış, Allah’ın gazabından onları kurtaramamıştır. Dolayı-
           sıyla Yahudi ve Hıristiyanlara gelen peygamberlerin Hz. İb-
           rahim’in soyundan gelmesi başka bir şey, ondan sonra gelen
           peygamberlere isnat edilen Yahudilik, Hristiyanlık gibi din-
           lerin “İbrahimi” olduğunu söylemek başka bir şeydir. Çünkü
           Yahudi ve Hıristiyanlara Allah tarafından gönderilen peygam-
           berlerin getirdikleri din tevhit inancı esasına dayanmasına ve
           onlar bu konuda masum olmalarına rağmen, onların getirdiği
           ve insanlara emanet ettiği dinler bozulmuş, onlara ait olduk-
           larını söyleyenler şirke bulaşmışlardır. 1116




           1115    Tövbe, 9/30-31.
           1116    Maide, 5/44-47.
   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343