Page 34 - Microsoft Word - orjinal
P. 34

34                          GÖNÜL SOHBETLERİ

                            ka bir hadislerinde de sadece insanlara değil, yeryüzündeki bütün canlıla-
                            ra şefkatle yaklaşmayı emretmiş, Allah’ın rahmetine ulaşmak için, yeryü-
                            zündekilere merhamet edilmesi gerektiğini vurgulamıştır (Bkz Tâc,
                            V/17). O, savaş ortamında bile savaşmayan kadınların, çocukların, yaşlı-
                            ların, ibadetleriyle meşgul din adamlarının öldürülmesini, ibadethaneleri-
                            nin yıkılmasını, ağaçların kesilmesini, hayvanların öldürülmesini yasak-
                            lamıştır (Bkz.Buharî, Cihâd 147,148).
                                Bilinmeli ki sadece İslâm değil bütün dinler, iyiliği yayma, kötü ile
                            mücadele etmeyi temel hedef olarak kabul etmektedirler. Hz İbrahim, Hz
                            Musa, Hz İsa ve diğer bütün peygamberler yaşadıkları dönemde kötüler
                            ve kötülükle mücadele ederek insanları dine davet etmişlerdir. Hz. Pey-
                            gamber de, aynı  yolu takip etmiştir. Dine davet, zor kullanma üzerine
                            değil, güzellikle ikna temeline oturtulmuştur. Kur’an-ı Kerim’de, “Ey
                            Muhammed! Rabbinin  yoluna hikmetle, güzel öğütle çağır, onlarla en
                            güzel şekilde mücadele et...” (Nahl Suresi,125) buyurularak tebliğin me-
                            todu güzel bir şekilde dile getirilmiştir. Peygamberlerin tebliğ metodunda
                            da zor kullanma ve tehdit yerine, temenni ve öğüt verme hakim olmuştur.
                            Zalim ve acımasız olarak tarihe damgasını vurmuş azılı düşmanların bile,
                            Allâh’ın  yoluna davet edilmesinde yumuşak ifadelerin seçilmesi öğüt-
                            lenmiştir (bkz. Tâ-hâ Suresi,43-44).
                                İnsanları dine davette  sevgi yolunu öneren  İslâm’ın, mensuplarına
                            cihat adı altında  şiddeti, zor kullanmayı emrettiği iddiası asılsızdır. Bu
                            iddia, hem teorikle yani Kur’an ve Sünnetle, hem de pratik olarak yaşanı-
                            lan tarihi uyguluma ile bağdaşmamaktadır. Cihat adı altında masum kanı-
                            nın akıtıldığı, korku  ve dehşet ile toplum düzeninin bozulduğu terörün
                            yukarıda anlamı açık olarak ortaya konulan cihat ile hiçbir ilişkisi bulun-
                            mamaktadır. Aksine,  yapılan açıklamalar  ışığında cihat, kavram  olarak
                            terörle mücadeleyi de içermektedir.
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39