Page 29 - Microsoft Word - orjinal
P. 29
Dr. MUSTAFA BAŞ 29
İslam Terör ve Cinayete Karşıdır
İ nsan; yaratıklar içerisinde en değerli, en üstün ve en mükemmel
olan varlık. Allah’ın yer yüzünde halifesi olarak akıl, vicdan, duy-
gu, düşünce, sevme, acıma ve üretme .... gibi yeteneklerle donatılmış,
ilâhî emanetleri yüklenmiş, itaaat ve ibadetle sorumlu kılınmıştır. Bu
özellikleri sebebiyledir ki yerde, gökde ve ikisi arasında bulunan her şey
onun için yaratılmış, canlı ve cansız bütün varlıklar onun hizmetine su-
nulmuştur. (Bk Bakara Suresi, 29, Casiye Suresi, 13, Lokman Suresi, 20).
Akıl ve vicdan, düşünme ve anlama, konuşma ve yazma, öğrenme ve öğ-
retme, isteme ve sevme... gibi üstün yetenekleri yanında; zayıf, aceleci ve
nefsine düşkün, hırslı ve cimri, zalim, cahil, nankör, ümitsiz, şımarık,
kibirli, azgın, kaba, şehvet ve servete düşkünüğü gibi zafiyetleri ile de
yaratılmıştır. Allah artı ve eksi özellikleri ile yarattığı insanı ölümü ve
hayatı ile imtihana tabi tutmuş, iyilik ve kötülük yapabilme yetenek ve
özgürlüğü vermiştir. Neyin iyi neyin kötü olduğunu bilmesi için insanın
aklını kullanmasını, peygamber ve kutsal kitapların rehberliğinden yarar-
lanmasını istemiştir.
Allah’ın yasaklamasına rağmen insanlık tarihi itibarı ile cinayetlerin
ve katliamların hiç kesilmediği görülür. İlk işlenen cinayet, Hz. Adem’in
oğlu Kabil’in kıskançlık ve bencillik sonucu kardeşi Habil’i öldürmesiyle
başlamıştır. (Maide Suresi, 32). Bütün cinayetlerin sonu pişmanlık ve
hüsran olduğu gibi, o da sonradan yaptığına pişman olmuş, hayatını bu
utanç ile devam ettirmiştir. Çünkü bir insanı öldüren, vicdanen huzursuz
olarak dünyada cezayı hak ettiği gibi, Allah’ın, “Her kim bir mümini kas-
ten öldürürse onun cezası, içinde ebedî kalmak üzere cehennemdir. Allah,
ona gazap etmiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır” (Nisa, 4/93)
buyurduğu gibi ahirette de cezayı hak etmiştir. Suçsuz yere bir insanı öl-
dürmek, bütün insanları öldürmek kadar büyük bir günahtır. Kur’an’da;
“Kim, ...bir canı öldürürse bütün insanları öldürmüş gibi olur. Kim de
onu yaşatırsa bütün insanları yaşatmış gibi olur” (Maide, 5/32) denilerek