Page 258 - hz_musa
P. 258
Hz. MUSA 257
cak bunlara yakışan en uygun hareket Kur’an tefsiri yazarak,
Kur’an’ın Allah kavramanı reddetme yerine onun bir ilahi vahiy
olduğunu inkâr ederek kendi görüşlerini ispat etmeye çalışma-
larıdır. Bunun aksine şayet biri Kur’an-ı Kerim’in ileri sürdüğü
delillerle ikna olur ve ikinci şıkkı kabul ederse mucizeleri kolay-
ca kavrar ve onlara inanır.”
948
Hz. Musa konusunda Kur’an-ı Kerim’in en önemli anlatımla-
rından birisi de mucizelerdir. Her peygamber için geçerli ol-
duğu gibi Hz. Musa için de mucizeler onun peygamberliğinin
belgesi durumundadır.
Yukarıda kısaca söz edildiği üzere asa ve beyaz el mucizesinin
ilk gerçekleştiği zaman Hz. Musa’da bir korku meydana getir-
miştir. Bunun üzerine o bazı farklı davranışlar içine girmiş de-
yim yerinde ise ne yapacağını şaşırmıştır. İşte tam bu sırada
ilahi destek devreye girmiş, Cenab-ı Allah onun korkmaması
gerektiğini, böyle durumlarda ellerini koltuk altına bağlama-
949
sını tavsiye etmiştir. O, bu uyarılandan yararlanmış, ellerini
göğüs seviyesinde birleştirerek rahatlamıştır. 950
Hz. Musa Tur Dağı’nda Cenab-ı Allah ile konuşmuş, asası ve
eliyle mucize imkânı elde etmiş, peygamberliğin ilk günle-
rinde kendinde meydana gelen korkuyu yenmiş, Firavun ve
kavmini irşat ile görevlendirilecek bir peygamber konumuna
951
yükselmiştir.
Bilim insanları, Hz. Musa’nın Tuva Vadisi’nde Cenab-ı Allah
ile konuşurken ve mucizeler gösterirken yalnız olduğu ko-
nusunda görüş birliği içinde olmuşlardır. Ancak mucizelerin
peygamberlerin peygamberliğinin belgesi niteliğinde olması
dolayısıyla onun insanların yanında gerçekleşmesi gerektiğini
söyleyenler olmuşsa da bu görüşün zayıf olduğu belirtilmiş,
948 Mevdudî, s. 2/78.
949 Kasas, 28/31-32.
950 Vehbi, s. 10/4097.
951 Vehbi, s. 10/4098.