Page 150 - hz_musa
P. 150

Hz. MUSA  149



           maddi manevi bütün varlığıyla Cenab-ı Allah’a teslim olması
           istenmiştir, Allah’tan başka ilah olmadığı için ibadeti sadece
           O’nun için yapması, özellikle bütün zikirleri içermesi, kalp, dil
           gibi bütün uzuvları ilgilendirmesi ve tevhit inancından sonra
           dinin en önemli rüknü olması bakımından namaz kılması bil-
                     554
           dirilmiştir.
           Hz. Musa’nın bu sesi nasıl duyduğu ve algıladığı bilinmemek-
           tedir. Maturidi, Taha, Neml ve Kasas surelerinde Cenab-ı Al-
           lah’ın Hz. Musa ile konuşmasından söz eden ayeti kerimelerde
           herhangi bir açıklama yapmamasına rağmen onun mezhebin-
           de olan bilim insanları, Yüce Allah ile Hz. Musa arasında geçen
           konuşmanın harf ve ses ile gerçekleştiğini belirtmektedir. Hz.
           Musa’nın çevresini, bütün kâinatı dolduran ve onu her yönüy-
           le saran bu sesi bütün varlığıyla almış olması tahmin edilmek-
                555
           tedir.  Cenabı Hak bu ayeti kerimede onu peygamber olarak
           görevlendirdiğini belirten resul kavramını değil seçme keli-
           mesini kullanmıştır. Benzer şekilde Taha suresinde de resul
                                                                  556
           kelimesi  kullanılmadan  “Seni  kendime  elçi  olarak  seçtim”
           buyrulmuştur. Fakat Araf suresinde resul kavramını da içine
           alacak şekildi Hz. Musa ile ilgili olarak “Ey Musa! dedi. ‘Ben,
           sana ayetlerimi vahyettim ve seninle doğrudan konuştum. Böy-

                                               557
           lece seni insanlara peygamber seçtim…”  buyrulmuştur.
           Hz. Musa, doğum anından itibaren çeşitli şekillerde denene-
           rek,  yetiştirilerek  peygamber  olmaya  hazırlanmış  ve  görev-
           lendirilmiştir. Ona bu yüce görevin verilme yeri olarak da Tur
           Dağı’ndaki Tuva Vadisi uygun bulunmuştur.
               rın elinden kurtarmak için geldim. O ülkeden çıkarıp geniş ve verimli top-
               raklara, süt ve bal akan ülkeye, Kenan, Hitit, Amor, Periz, Hiv ve Yevus top-
               raklarına götüreceğim. İsraillilerin feryadı bana erişti. Mısırlıların onlara
               yapmakta olduğu baskıyı görüyorum. Şimdi gel, halkım İsrail’i Mısır’dan
               çıkarmak için seni firavuna göndereyim.” (Mısır’dan Çıkış, 3/4-10.)
           554   Sabunî, 8. Fasikül, s. 55.
           555   Vehbi, s. 10/4094; Kutub, s. 11/254-255.
           556   Taha, 20/41.
           557   Araf, 7/144.
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155