Page 150 - hz_musa
P. 150
Hz. MUSA 149
maddi manevi bütün varlığıyla Cenab-ı Allah’a teslim olması
istenmiştir, Allah’tan başka ilah olmadığı için ibadeti sadece
O’nun için yapması, özellikle bütün zikirleri içermesi, kalp, dil
gibi bütün uzuvları ilgilendirmesi ve tevhit inancından sonra
dinin en önemli rüknü olması bakımından namaz kılması bil-
554
dirilmiştir.
Hz. Musa’nın bu sesi nasıl duyduğu ve algıladığı bilinmemek-
tedir. Maturidi, Taha, Neml ve Kasas surelerinde Cenab-ı Al-
lah’ın Hz. Musa ile konuşmasından söz eden ayeti kerimelerde
herhangi bir açıklama yapmamasına rağmen onun mezhebin-
de olan bilim insanları, Yüce Allah ile Hz. Musa arasında geçen
konuşmanın harf ve ses ile gerçekleştiğini belirtmektedir. Hz.
Musa’nın çevresini, bütün kâinatı dolduran ve onu her yönüy-
le saran bu sesi bütün varlığıyla almış olması tahmin edilmek-
555
tedir. Cenabı Hak bu ayeti kerimede onu peygamber olarak
görevlendirdiğini belirten resul kavramını değil seçme keli-
mesini kullanmıştır. Benzer şekilde Taha suresinde de resul
556
kelimesi kullanılmadan “Seni kendime elçi olarak seçtim”
buyrulmuştur. Fakat Araf suresinde resul kavramını da içine
alacak şekildi Hz. Musa ile ilgili olarak “Ey Musa! dedi. ‘Ben,
sana ayetlerimi vahyettim ve seninle doğrudan konuştum. Böy-
557
lece seni insanlara peygamber seçtim…” buyrulmuştur.
Hz. Musa, doğum anından itibaren çeşitli şekillerde denene-
rek, yetiştirilerek peygamber olmaya hazırlanmış ve görev-
lendirilmiştir. Ona bu yüce görevin verilme yeri olarak da Tur
Dağı’ndaki Tuva Vadisi uygun bulunmuştur.
rın elinden kurtarmak için geldim. O ülkeden çıkarıp geniş ve verimli top-
raklara, süt ve bal akan ülkeye, Kenan, Hitit, Amor, Periz, Hiv ve Yevus top-
raklarına götüreceğim. İsraillilerin feryadı bana erişti. Mısırlıların onlara
yapmakta olduğu baskıyı görüyorum. Şimdi gel, halkım İsrail’i Mısır’dan
çıkarmak için seni firavuna göndereyim.” (Mısır’dan Çıkış, 3/4-10.)
554 Sabunî, 8. Fasikül, s. 55.
555 Vehbi, s. 10/4094; Kutub, s. 11/254-255.
556 Taha, 20/41.
557 Araf, 7/144.