Page 44 - hz_musa
P. 44

Hz. MUSA  43


           bını göndermiş, onları bir sabah vakti suda boğup helak etmiş-
           tir. ‘Ve böylece zulmedenler güruhunun kökü kesilmiştir. Hamd,
                                                             98
           alemlerin Rabbi olan Allah’a mahsustur.” (Enam, 6/45.)
           Aynı ilahi kaynaktan geliyor olmaları sebebiyle Kur’an-ı Ke-
           rim’de Hz. Musa ile ilgili verilen bilgilerle Tevrat’ta yer alanlar
           arasında  benzerliklerin/paralelliklerin  bulunması  gayet  ta-
           biidir. Ayrıca bu benzerlikten kaynaklanarak İslam kaynakla-
           rında Tevrat ve İsrailiyattan alınan bilgilerin büyük bir yekûn
                                99
           tuttuğu görülmektedir.
           Kur’an-ı Kerim ve Tevrat’ta, Hz. Musa’nın peygamberlik öncesi
           dönemiyle ilgili iki temel anlatım yer almaktadır. Bunlardan
           ilki, annesinin doğum sonrası onu nehre bırakması sonucun-
           da Firavun hanedanının Hz. Musa’yı bulup saraya alması, di-
                                                                100
           ğeri de onun bir Mısırlı’yı öldürerek Medyen’e kaçmasıdır.
           Kur’an-ı Kerim’de Hz. Musa’nın nesebinden söz edilmemekte-
           dir. Babasının adı olarak bilinen İmran ismi, Kur’an-ı Kerim’de
           Âl-i İmran suresinde iki (3/33, 35.) Tahrim suresinde (66/12.)
           bir yerde olmak üzere üç defa geçmektedir ki bu kişi Hz. Mu-
           sa’nın değil Hz. İsa’nın annesi Hz. Meryem’in babasıdır. Buna
           rağmen Mevdudî, Kur’an-ı Kerim’de adından söz edilen İm-
           ran’ı, Tevrat’ta adı geçen Amram ile aynı kişi ve Hz. Musa’nın
           babası olduğunu iddia etmektedir. Onun Hz. Musa’dan önce
           biri kız (Meryem) diğeri oğlan (Harun) iki çocuğu olduğunu,
           Hz. Harun’un, İsraillilerin evinde doğan bütün erkek çocukla-
           rın öldürülmesi ile ilgili genelgenin henüz yayınlanmadığı bir
           tarihte doğduğunu, bu yüzden kurtulduğunu belirtmektedir.
           O, ailenin üçüncü çocuğunun (Musa) bu genelgenin tam bir
           titizlikle uygulandığı zamanda doğduğunu ifade etmektedir. 101


           98    İbn Kesîr, Tesir, s. 8/3866.
           99    Harman, Musa, s. 31/211.
           100   Meral, s. 25.
           101   Mevdudî, s. 4/160.
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49