Page 144 - hz_musa
P. 144

Hz. MUSA  143



           dan dolayı hitabında çoğul ifade kullandığını belirtmiştir. 522

           İçinde bulunduğu zor şartlardan çıkış yolu arayan Hz. Musa,
           uzaklardan  gördüğü  ışıktan  oldukça  umutlanmıştır.  Fakat  o
           hiç  ummadığı/beklemediği  bir  sürprizle  karşılaşmış,  deyim
           yerindeyse  gördüğü  ve  yaşadığı  olaylar  ona  ihtiyaçlarının
           tamamını  unutturmuştur.  Zira  gördüğü  ateş  onun  dünya  ve
           ahiretini aydınlatmış/ısıtmış, sadece kendisinin ve ailesinin
           gitmek istediği hedefin yolunu değil, bütünüyle kavminin ve
           muhatap olduğu kimselerin yolunu düzeltecek bir sorumlu-
           luk üstlenmiştir. O, nereden ve nasıl geldiğini bilemediği sesi
           duyunca korkup heyecanlanmıştır.

           Hz.  Musa’nın  Tur  Dağı’nda  gördüğü  ışık/ateş  sebebiyle  ai-
           lesinden ayrılmasından sonra dağda kalan eşi, hizmetlisi ve
           sürüleriyle ilgili olarak kaynaklarda fazla bir bilgi bulunma-
           maktadır. Bu konudaki belirsizlik benzer şekilde Hz. Musa’nın
           peygamber  olarak  görevlendirildikten  ve  Firavun’a  gitmesi
           emredildikten sonra bu arada ailesinin yanına gidip gitmediği
           ile ilgili de gözlenmektedir. Rivayete göre; Hz. Musa’nın o gün-
           lerde dağda bir oğlu olur. Hanımı oğluyla birlikte babası Hz.
           Şuayb’ın yanına geri döner. 523
           Tur  Dağı’nın  yamacındaki  ateşin  yanına  giderken  Hz.  Mu-
           sa’nın üzerinde yünden dikilmiş elbiseler ve ayağında tabak-
           lanmış  deriden  yapılmış  bir  çift  ayakkabıdan  başka  bir  şey
                         524
           bulunmaktadır.  Çeşitli hadis rivayetlerini esas alarak onun
           ayaklarındaki nalınların ölmüş bir eşek deresinden yapıldığını
                                    525
           iddia edenler de olmuştur.  Fakat o sadece dünyevi zaruret
           ve ihtiyaç dolayısıyla çıktığı yolculukta hem dünya saltanatına
           hem  de  ahiret  izzetine  kavuşacağını  hiç  aklına  getirmemiş-
           tir. Bir anlamda o, gördüğü ışık vesilesiyle/bahanesiyle ilahi
           huzura davet edilmiş, o güne kadar yaşadıklarından farklı bir
           522  Zemahşerî, s. 6/1042.
           523  Harman, Musa, s. 31/212.
           524  Zemahşerî, s. 5/52; Köksal, Peygamberler Tarihi, s. 2/25.
           525  Ebu Bekir İbn Arabi,  s. 3/1256-1257.
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149