Page 144 - hz_musa
P. 144
Hz. MUSA 143
dan dolayı hitabında çoğul ifade kullandığını belirtmiştir. 522
İçinde bulunduğu zor şartlardan çıkış yolu arayan Hz. Musa,
uzaklardan gördüğü ışıktan oldukça umutlanmıştır. Fakat o
hiç ummadığı/beklemediği bir sürprizle karşılaşmış, deyim
yerindeyse gördüğü ve yaşadığı olaylar ona ihtiyaçlarının
tamamını unutturmuştur. Zira gördüğü ateş onun dünya ve
ahiretini aydınlatmış/ısıtmış, sadece kendisinin ve ailesinin
gitmek istediği hedefin yolunu değil, bütünüyle kavminin ve
muhatap olduğu kimselerin yolunu düzeltecek bir sorumlu-
luk üstlenmiştir. O, nereden ve nasıl geldiğini bilemediği sesi
duyunca korkup heyecanlanmıştır.
Hz. Musa’nın Tur Dağı’nda gördüğü ışık/ateş sebebiyle ai-
lesinden ayrılmasından sonra dağda kalan eşi, hizmetlisi ve
sürüleriyle ilgili olarak kaynaklarda fazla bir bilgi bulunma-
maktadır. Bu konudaki belirsizlik benzer şekilde Hz. Musa’nın
peygamber olarak görevlendirildikten ve Firavun’a gitmesi
emredildikten sonra bu arada ailesinin yanına gidip gitmediği
ile ilgili de gözlenmektedir. Rivayete göre; Hz. Musa’nın o gün-
lerde dağda bir oğlu olur. Hanımı oğluyla birlikte babası Hz.
Şuayb’ın yanına geri döner. 523
Tur Dağı’nın yamacındaki ateşin yanına giderken Hz. Mu-
sa’nın üzerinde yünden dikilmiş elbiseler ve ayağında tabak-
lanmış deriden yapılmış bir çift ayakkabıdan başka bir şey
524
bulunmaktadır. Çeşitli hadis rivayetlerini esas alarak onun
ayaklarındaki nalınların ölmüş bir eşek deresinden yapıldığını
525
iddia edenler de olmuştur. Fakat o sadece dünyevi zaruret
ve ihtiyaç dolayısıyla çıktığı yolculukta hem dünya saltanatına
hem de ahiret izzetine kavuşacağını hiç aklına getirmemiş-
tir. Bir anlamda o, gördüğü ışık vesilesiyle/bahanesiyle ilahi
huzura davet edilmiş, o güne kadar yaşadıklarından farklı bir
522 Zemahşerî, s. 6/1042.
523 Harman, Musa, s. 31/212.
524 Zemahşerî, s. 5/52; Köksal, Peygamberler Tarihi, s. 2/25.
525 Ebu Bekir İbn Arabi, s. 3/1256-1257.