Page 77 - Microsoft Word - orjinal
P. 77
Dr. MUSTAFA BAŞ 77
Miraç
“K endisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu
(Muhammedi) bir gecede Mescid-i Haramdan Mescid-i Ak-
saya götüren Allah’ın şanı ne yücedir” İsra Suresi-1
“Gece yolculuğu” anlamına gelen İsra ve “yükselmek, yükseğe çık-
mak, yükselmeyi sağlayan vasıta” anlamlarına gelen Miraç; Hz. Peygam-
ber (sas)’ın yaklaşık hicretten bir yıl kadar önce bir gece içinde Cenab-ı
Allah’ın sonsuz kudretinin eserlerini görmesi ve içinde bulunduğu moral
dünyasının takviye edilmesi için önce Kudüs’teki Mescid-i Aksa’ya, ora-
dan da semaya doğru yaptırılan zaman ve mekân ötesinde hikmetli bir
yolculuğun ismidir.
Üç yıl süren boykot dönemi, bu dönemde Allah Resulünün en büyük
destekçileri olan Hz. Hatice annemizin vefatı ve Ebu Talib’in ölümü bu
yılı hüzün yılı olarak tarihe kaydettirmiştir. Resulullah içinde bulunduğu
hüznü dağıtmak ve yeni bölgelere İslamı anlatmak için Taif’e gitmiş, an-
cak Taifliler, iki cihan serverine kapıları kapatmış, onu taşlayarak sıkıntılı
bir şekilde uğurlamışlardır. Hüzün yılının sonrasında Taif yoculuğu ile
üzgün ve mahsun olan Hz. Peygamber, Cebrail’in kılavuzluğunda Recep
ayının 27. gecesi bu kutsal yolculuğu yapmıştır. Hz. Peygamberin, Al-
lah’ın huzuruna kabul edilişini temsil eden İsra ve Miraç mucizesi, Al-
lah’ın rızasını kazanmış ve nefsini onda yok etmiş insanın, akıl ve hayal
etmenin ötesinde ne kadar yüksek makamlara ulaşabileceğini göstermek-
tedir.
Miraç, Hz. Peygamber’in zaman ve mekânın ötesinde bir yolculuğu
olarak insanın mana âleminde yükselerek ilahi rahmet ve huzura erişme-
sinin, kendini tanıyarak gönül ve ruh temizliğinden geldiğini, Yüce Al-
lah’a kayıtsız bağlılık ve boyun eğmeden geçtiğini hatırlatmaktadır. Kul,
eğer Allah’a boyun eğerse aynı zamanda ona yükselir, önünde Rahmet
sırları açılır. Nitekim Alah Hz. Peygamberin yükselmesini dile getirirken;
“Sonra (ona) yaklaştı, derken sarkıp daha da yakın oldu. (Peygambere