Page 77 - Microsoft Word - orjinal
P. 77

Dr. MUSTAFA BAŞ                       77





                                Miraç

                                “K     endisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu

                                       (Muhammedi) bir gecede Mescid-i Haramdan Mescid-i Ak-
                            saya götüren Allah’ın şanı ne yücedir” İsra Suresi-1
                                “Gece yolculuğu” anlamına gelen İsra ve “yükselmek, yükseğe çık-
                            mak, yükselmeyi sağlayan vasıta” anlamlarına gelen Miraç; Hz. Peygam-
                            ber (sas)’ın yaklaşık hicretten bir yıl kadar önce bir gece içinde Cenab-ı
                            Allah’ın sonsuz kudretinin eserlerini görmesi ve içinde bulunduğu moral
                            dünyasının takviye edilmesi için önce Kudüs’teki Mescid-i Aksa’ya, ora-
                            dan da semaya doğru yaptırılan zaman ve  mekân ötesinde hikmetli bir
                            yolculuğun ismidir.
                                Üç yıl süren boykot dönemi, bu dönemde Allah Resulünün en büyük
                            destekçileri olan Hz. Hatice annemizin vefatı ve Ebu Talib’in ölümü bu
                            yılı hüzün yılı olarak tarihe kaydettirmiştir. Resulullah içinde bulunduğu
                            hüznü dağıtmak ve yeni bölgelere İslamı anlatmak için Taif’e gitmiş, an-
                            cak Taifliler, iki cihan serverine kapıları kapatmış, onu taşlayarak sıkıntılı
                            bir  şekilde uğurlamışlardır. Hüzün yılının sonrasında Taif yoculuğu ile
                            üzgün ve mahsun olan Hz. Peygamber, Cebrail’in kılavuzluğunda Recep
                            ayının 27. gecesi bu kutsal yolculuğu yapmıştır. Hz. Peygamberin, Al-
                            lah’ın huzuruna kabul edilişini temsil eden İsra ve Miraç mucizesi, Al-
                            lah’ın rızasını kazanmış ve nefsini onda yok etmiş insanın, akıl ve hayal
                            etmenin ötesinde ne kadar yüksek makamlara ulaşabileceğini göstermek-
                            tedir.
                                Miraç, Hz. Peygamber’in zaman ve mekânın ötesinde bir yolculuğu
                            olarak insanın mana âleminde yükselerek ilahi rahmet ve huzura erişme-
                            sinin, kendini tanıyarak gönül ve ruh temizliğinden geldiğini, Yüce Al-
                            lah’a kayıtsız bağlılık ve boyun eğmeden geçtiğini hatırlatmaktadır. Kul,
                            eğer Allah’a boyun eğerse aynı zamanda ona yükselir, önünde Rahmet
                            sırları açılır. Nitekim Alah Hz. Peygamberin yükselmesini dile getirirken;
                            “Sonra (ona)  yaklaştı, derken sarkıp daha da yakın oldu. (Peygambere
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82